ייתכן שהגיע הזמן שהארגון שלכם יחקור השקעה בפתרונות bi. ללא קשר לענף שאליו החברה שלכם משתייכת, יש עודף של פתרונות בינה עסקית בהישג ידכם. גלו מה עליכם לחפש בהם.
עם המגמה הגוברת המאיצה ארגונים להיות מונעי נתונים, בינה עסקית BI הולכת ונעשית משולבת יותר בתהליכים עסקיים והיא חיונית יותר להצלחת הארגון כעת יותר מאי פעם. מחקרים אחרונים קובעים כי 90% מסך הנתונים בעולם נוצרו במהלך השנתיים האחרונות, מה שהכניס ארגונים רבים לעומס מידע, וכתוצאה מכך, הגדיל משמעותית את הצורך להחזיק באמצעים חכמים ואינטואיטיביים יותר לניתוח ופירוש נתונים.
ארגונים רבים עדיין פועלים עם ממגורות נתונים, כגון גיליונות אלקטרוניים מבודדים. כאשר קיימות ממגורות נתונים, קיימות גרסאות מרובות של האמת, מה שמוביל לאינטליגנציה או לתובנות לא מדויקות. מכיוון שמגמה זו אינה מראה סימני האטה, ייתכן שהגיע הזמן שהארגון שלכם יחקור השקעה בפתרונות bi. ללא קשר לענף שאליו החברה שלכם משתייכת, יש עודף של פתרונות בינה עסקית בהישג ידכם.
כלי bi חיוניים להצלחת עסקים בכל סדר גודל. בעת הערכה והשוואה של מספר עצום של אפשרויות, חשוב לזכור מספר דברים. כאן, נדון בששת התכונות המובילות שיש לחפש בפתרונות bi עבור החברה שלכם.
מה עליכם לחפש כשאתם בוחנים פתרונות BI לארגון?
-
מחברי נתונים ותאימות
מפתיע עד כמה פתרונות bi מסוימים יכולים להיות מוגבלים עם מקורות הנתונים שהם תומכים בהם. יתרה מכך, עם העלייה בתפקיד הנתונים בפעילות העסקית השוטפת, יש יותר מקורות נתונים שגדלים בפופולריות שלהם.
שיקולים מרכזיים בבדיקת תאימות כלי bi לעסק:
- האם אתם רוצים שפתרון ה- bi שלכם יתחבר ישירות ל-CRM דרך מחבר משולב או ממקורות נתונים נפוצים יותר כמו SQL Server או קבצי XML.
- האם הנתונים שלכם מאוחסנים במערכת ניהול מסדי נתונים יחסיים (RDBMS)? אם כן, נחוץ כלי BI שיתמוך בכך, כמו Oracle, SQL Server,MySQL ,Postgres , SQLite וכדומה.
- האם הנתונים שלכם מבוססים על קבצים? אם כן, חפשו תמיכה ב- Excel, JSON, CSV ו-XML. . נראה כי RDBMS ואחסון נתונים מבוסס קבצים פופולריים באקלים הנתונים של ימינו, אך אנו עשויים לראות מגמות המצביעות אחרת בעתיד הקרוב. ככל שהנתונים יהיו גדולים יותר, מגושמים יותר וקשים יותר לניהול, הביקוש לאחסון נתונים אלו יגדל, ולכן אולי כדאי לחפש פתרון בינה עסקית שתומך במקורות נתונים שיכולים לארח ביג דאטה, כמו Hadoop.
-
ממשק משתמש ו- UX
בעת הערכה של פתרון כזה עבור הארגון שלכם, עיינו בממשק המשתמש ושקלו את הדברים הבאים:
- האם זה נראה מוכר ליישומים אחרים שמשתמשי הקצה שלכם רגילים ליצור איתם אינטראקציה?
- האם קל לגשת לכל מה שהמשתמש צריך כדי להשתמש בכלי בצורה הטובה ביותר?
- האם הפריסה על פני דפים שונים עקבית, נקייה וקלה להבנה?
- האם ערכת הצבעים נוחה לעיניים? אם לא, האם אתם יכולים לשנות את זה?
שקלו את ה-UX של פלטפורמת Analytics שלכם. כמו כן, קחו בחשבון גם את ה-UX של הפתרון, מכיוון שהוא קשור מאוד לממשק המשתמש.
קחו בחשבון את הנקודות הבאות כשמדובר ב-UX של פתרון הבינה העסקית:
- האם ברור מה התהליך שעל משתמש הקצה לבצע כדי לנצל את כל התכונות של הכלי?
- האם תהליך המשתמש הזה הגיוני, או שהוא יבלבל את משתמש הקצה הממוצע?
- האם המוצר מייחס חשיבות רבה יותר לנוחות השימוש ולא למידת האסתטיקה שלו?
גם UI וגם UX הם קריטיים בעת הערכת פתרונות bi. בעוד שממשק משתמש רענן, נקי וברור הם חשובים, חיוני עוד יותר שלכלי יהיה UX טבעי שלא יבלבל את משתמשי הקצה.
בנוסף, התוצאה הסופית של השימוש בכלי קריטית לא פחות. בסופו של יום, האם היא תאפשר למשתמשי הקצה ליצור את דוחות המודיעין העסקי ודשבורד שיסייעו להניע את הצלחת הארגון?
-
תכונות BI בשירות עצמי
מה התועלת שבפיתוח מערכות bi חזקות אם משתמשי הקצה שלכם אינם יכולים להשתמש בהן כדי ליצור דוחות אד-הוק ודשבורדים?
תכונות bi בשירות עצמי המספקת תובנות נתונים לכל עובד, גם אם אין לו רקע ב- bi, מאפשרות לכל משתמש קצה (טכני ולא טכני) להתעמק בנתונים ולענות על שאלות עסקיות במהירות ובקלות. ה-UI/UX הידידותי למשתמש של BI בשירות עצמי מאפשר למשתמש היומיומי להיות מונחה נתונים, ואף לבצע שאילתות ולהפיק דוחות ודשבורדים משלהם.
רוצים ליהנות מדיוק וחיזוי משופרים ולצמצם שגיאות אנוש? קראו עוד בנושא התפקיד של בינה מלאכותית ולמידת מכונה בכלי בינה עסקית.
-
יכולת הטמעה
ניתן לשלב כלי BI משובצים באפליקציות ובפורטלים קיימים. יש לכך יתרונות רבים, כמו היכולת של משתמשי קצה לדמיין, לנתח ולתקשר בקלות את הנתונים הבסיסיים לתפקידם מבלי להיכנס לאפליקציה אחרת.
חשוב שהפתרון יוטמע בקלות מסיבות רבות:
- ראשית, אינכם רוצה שהמפתחים שלכם יבזבזו יותר זמן מהנדרש בעבודה על שילוב פתרון בתוך האפליקציה שלכם. זהו אחד היתרונות המרכזיים של שימוש בכלי BI חיצוני לעומת בניית כלי BI פנימי משלך.
- לאחר מכן, הטמעת הפתרון מאפשרת בדרך כלל כניסה יחידה באפליקציה שלכם, כך שלמשתמשי הקצה תהיה חוויה חלקה בעת ניווט מהאפליקציה לפתרון הבינה העסקית המשובצת. זה חיוני לחוויית משתמש הקצה מכיוון שאינכם רוצים שמשתמש הקצה יצטרך לעזוב את האפליקציה שלכם מכל סיבה שהיא.
-
התאמה אישית – White labeling
כששואלים מה זה מערכת BI , נוטים להתמקד בפן הטכני והיישומי. אולם, אחד השיקולים המרכזיים במקרים רבים צריך לכלול גם היבטים חזותיים. הרבה פתרונות BI בשוק של היום אינם תומכים בהתאמה אישית נרחבת. אם אתם מטמיעים פתרון זה בתוך היישום שלכם, זה צריך להיות ברשימת הדרישות שלכם שכלי BI תומך ב- white-labeling.
לא משנה באיזה כלי BI תבחרו, לוגו משלו יוצג בכל ממשק המשתמש. תרצו לשנות את הלוגואים האלה כך שיתאימו ללוגו של האפליקציה שלכם או ללוגו של הארגון שלכם, כך שמשתמשי הקצה לא יידעו שהם משתמשים בתוכנת צד שלישי. כנ"ל לגבי פלטת הצבעים.
-
אוטומציה
לא אחת עולה הדיון כיצד אוטומציה מחוללת מהפכה בתהליכי BI. אפשר להרחיב בנושא רבות, אך באופן כללי, היא מייעלת את כל תהליכי העבודה שחוזרים על עצמם, ממטבת זרימות עבודה ומפנה זמן יקר לעיסוקים אסטרטגיים יותר.
לסיום,
כאשר נפחי הנתונים גדלים ועומס המידע הופך נפוץ, הצורך בפתרונות BI חכמים ואינטואיטיביים מעולם לא היה חיוני יותר. מכיוון שמגמה זו ממשיכה להאיץ, ארגונים חייבים לשקול השקעה בכלי BI כדי לפתוח תובנות ניתנות לפעולה ולהניע קבלת החלטות מושכלת. על ידי מתן עדיפות לתכונות מפתח כגון תאימות נתונים, ממשק משתמש, יכולות שירות עצמי, קלות אינטגרציה, אפשרויות התאמה אישית ויכולות אוטומציה, עסקים יכולים לרתום את מלוא הפוטנציאל של BI כדי להוביל בשוק התחרותי של היום.
5 / 5. 2