11 סיבות הזמן להיעזר בבינה עסקית BI ואיך תבחרו מערכות מתאימות?

טיפים חיוניים לשילוב בינה עסקית BI בצורה חכמה בארגון

מודיעין עסקי הוא תהליך השימוש בטכנולוגיה ואסטרטגיות לניתוח כמויות גדולות של נתונים ולהגיע לתובנות מונעות נתונים כדי לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. נתונים היסטוריים, נתונים בזמן אמת ונתונים חזויים משולבים כדי למצוא דפוסים במגמות שוק והעדפות לקוחות. זה עוזר לארגונים להקדים את המתחרים ולכבוש  שווקים כדי לשפר את המכירות והרווחים.

בינה עסקית בשנת 2024 לא שונה מזה. בעולם שבו טכנולוגיה היא חלק מהותי מחיינו, העדר השקעה בפתרונות התוכנה העדכניים ביותר וחוסר הבנה באשר לתפקיד של בינה מלאכותית ולמידת מכונה בכלי בינה עסקית יהווה חיסרון עבור ארגונים שיישארו מאחור.

BI יכולה להיות בתוך הארגון או במיקור חוץ. כך או אחרת, חברות שייעזרו בשירותי בינה עסקית יקבלו תובנה רחבה ומדויקת יותר לגבי התהליכים העסקיים שלהם וישפרו את כישורי קבלת ההחלטות שלהם.

4 השלבים של בינה עסקית Bi

בינה עסקית bi כוללת ארבעה שלבים, שנקראים ביחד תהליכי BI ומשמשים לניהול נתונים בארגון.

  1. איסוף נתונים – השלב הראשון של המודיעין העסקי הוא לאסוף את הנתונים הנדרשים ממקורות שונים ולאחסן אותם במיקום/בסיס נתונים מרכזי. נתונים קיימים ומידע חדש ממקורות פנימיים וחיצוניים נאספים לצורך ניקוי, עיצוב ועיבוד.הנתונים יכולים להיות מובנים, חצי מובנים או לא מובנים. מידע מפלטפורמות מדיה חברתית, מיילים, המלצות, אתרי אינטרנט של מתחרים, סקרי משוב, סקרים וכו', משמש למטרות בינה עסקית.
  2. ניתוח נתונים – ניתוח נתונים הוא השלב השני והחיוני של בינה עסקית bi. הנתונים שנאספו מעובדים ואז מומרים לתובנות ותחזיות ניתנות לפעולה בשלב זה. נתונים גולמיים מועילים מעט אם לא ניתן לנתח אותם כדי לעזור לארגונים בקבלת החלטות. לצורך ניתוח נתונים ניתן להיעזר בניתוח מבוסס תוכנה (תוכנות מבוססות בינה מלאכותית כמו פלטפורמת QLIK, המשמשת לאיסוף נתונים באופן אוטומטי ועיבוד הנתונים לצורך הפקת תובנות) או הדמיית נתונים, המשמשת לעיבוד ביג דאטה והצגת תובנות בפורמטים גרפיים וציוריים.
  3. הפקת דוחות – יש להמיר את המידע הנגזר מניתוח הנתונים לדוחות שהעובדים יכולים להבין בקלות. למרות שדיווח הוא השלב השלישי של BI, הוא נחשב להרחבה של ניתוח נתונים.
  4. ניטור – בינה עסקית היא תהליך מתמשך. ניטור הוא השלב האחרון, שבו כל התהליך מפוקח בזמן אמת. זה עוזר לזהות מדדי KPI ולמדוד תוצאות כדי לקבוע אם אתם עומדים ביעדים שלכם או לא.

11 סיבות לשלב בינה עסקית בעסק שלכם?

1. הנתונים סביבנו, השתמשו בהם

בינה עסקית bi עוסקת בעיקר באופן שבו ארגונים מנהלים את הנתונים שלהם כדי לקבל מהם תובנות מדויקות. אבל מאיפה הנתונים האלה? זה נמצא בכל מקום סביבנו. עם זאת, היכולת לדעת אילו נתונים לשקול וכיצד לעבד אותם היא חיונית אם ארגונים רוצים לשפר ביעילות את התהליכים העסקיים שלהם.

ממכירות, דרך מלאי ועד ניהול קשרי לקוחות ונתונים בזמן אמת באינטרנט ובמדיה החברתית, יש לאסוף כל פיסת מידע ולהעביר למחסן הנתונים לעיבוד וניתוח. ככל שארגון יכול להוסיף יותר נתונים למחסן, כך גדל הסיכוי לקבל תובנות מעמיקות. דוח חזוי המתחשב בגורמים שונים יכול לעזור בקבלת ההחלטה הנכונה ולתפוס הזדמנויות בשוק לפני שאחרים יעשו זאת.

2. מעקב תדיר אחר מדדי KPI

לכל ארגון יש קבוצה של מדדי ביצועים מרכזיים שלפיהם הוא מודד את מצבו של העסק. הניתוח נעשה בדרך כלל אחת לרבעון כדי לבצע את השינויים הנדרשים באסטרטגיה העסקית וליישר מחדש את התהליכים עם היעדים.

אבל האם זה מספיק בעידן הנוכחי? אולי לא. הישרדות הפכה חשובה למדי עבור עסקים רבים נוכח התחרות הגוברת בשוק, וארגונים צריכים להשוות ולנתח את הביצועים העסקיים עם מדדי ה-KPI  על בסיס שבועי או יומי. בינה עסקית יכולה לעזור לארגונים להשיג סנכרון בין מה שנדרש לבין מה שנמסר. מרווח הטעות צריך להיות קרוב לאפס.

השקעה בכלים מתקדמים כגון תוכנה מבוססת בינה מלאכותית ואלגוריתמים של למידת מכונה תקל על ארגונים להפעיל את הניתוח ההשוואתי בפחות זמן ולהתאים את האסטרטגיות העסקיות תוך כדי תנועה.

3. עיצוב נתונים אינטואיטיבי

בינה עסקית bi היא תהליך שגוזל זמן ומאמץ. זיהוי ועיבוד נתונים מוסתרים בתיקיות ומסמכים שונים אינו קל כפי שזה נשמע. עם זאת, אפשר ליצור לוח מחוונים אינטראקטיבי שבו העובדים יכולים למצוא את כל מה שהם מחפשים.

דרך חכמה יותר להפיק את המרב מהמודיעין העסקי תהיה נתונים מעובדים ותובנות בהישג יד. אחת הדרכים לגרום לזה לקרות היא על ידי לוח המחוונים. במקום לבקש מהעובדים לאסוף תובנות ממערכות וכלי תוכנה שונים, רכזו את הכל על מסך אחד.

סדרו את הנתונים האלה בפריסה מסודרת וידידותית למשתמש. תנו לשינויים להתעדכן בזמן אמת כדי שהעובדים לא יעבדו בסופו של דבר עם נתונים מיושנים, ואל תשכחו, בעולם של היום, הנתונים מהבוקר מתיישנים עד הצהריים.

4. אסטרטגיה חכמה

מרבית העסקים מבינים את החשיבות של אסטרטגיה, אך זה בדיוק המקום שבו לא מעט עסקים משתבשים. האסטרטגיות לניהול עסק והאסטרטגיה לבינה עסקית אינן זהות.

חיוני לדעת למה משקיעים במערכת BI ומה רוצים להשיג באמצעותה. לשם כך חשוב להגדיר את הפרמטרים לניתוח נתונים. וכדי לבחור את הפרמטרים הנכונים, צריך לדעת מה צריך לקחת בחשבון ואיך להתחשב בהם. אסטרטגיה זו תכריע את הצלחת פתרונות הבינה העסקית בארגון.

5. ייצוא ושיתוף של תובנות נתונים

כלי BI הם פנטסטיים. אין ספק בעניין. אבל כמה עובדים באמת יכולים להבין דוח שנוצר על ידי כלי ה- BI? רק העובדים המיומנים ומומחי ה-BI  באמת מסוגלים לכך. האם לא יעזור לארגון אם דוח ה-BI  יהיה פשוט יותר? כאשר רוב העובדים יכולים לקרוא ולהבין את הדוח, זה יקל עליהם ועל הצוותים שלהם.

ספקי השירותים המובילים מתמקדים כעת בשיפור התקשורת בין כלי ה-BI  והעובדים. ההתמקדות עברה ליצירת פתרונות BI טובים יותר כך שניתן לייצא את התובנות מונעות הנתונים בקבצים קלים להבנה ולשתף אותם עם עובדים שאינם מומחים בארגון. על ידי העצמת עובדים רבים יותר להפוך למקבלי החלטות טובים יותר, הארגון יכול להגביר את איכות כוח העבודה.

6. בהירות של רעיונות ודרישות

כפי שחיוני לפתח אסטרטגיה נכונה, בהירות ברעיונות ובדרישות הלקוח חיונית גם לצורך הפקת דוחות מהסוג הנכון. במילים פשוטות, קלט שגוי ייתן באופן טבעי פלט שגוי. לדוגמה, אם עסק עורך סקר על מוצר כדי לדעת אם הלקוחות יאהבו אותו או לא, השאלות בטופס הסקר צריכות להיות ספציפיות למוצר. אבל עוד לפני כן, על המיזם לדעת מי הם קהלי היעד.

7. היתרון שבשימוש בשפה עסקית נפוצה

הטרמינולוגיה בה משתמשים מומחים תהיה שונה מזו שבה משתמש הדיוט. ייתכן שצוות משאבי האנוש לא יודע למה מתכוון מפתח IT במונחים מסוימים ולהיפך. לדוחות המופקים על ידי כל מחלקה יש מינוחים ספציפיים שקשה לאחרים לעקוב אחריהם. הרבה זמן יכול להתבזבז על תרגום והסבר המשמעויות של מונחים אלה כדי לעזור לעובדים להבין את ההקשר.

אם ארגון יכול ליצור מילון משלו, או טוב יותר, כדאי להיעזר ביועץ בינה עסקית, האם להשתמש במונחים הנפוצים והמוכרים בקרב העובדים. האם זה יהיה קל יותר לכולם? האם זה יאפשר לעובדים להבין טוב יותר? האם זה לא יפחית את הסיכון לתקשורת שגויה?

וכאשר כל הסיכונים הללו מתבטלים, ניתן ליישם את הפתרונות שמציעה הבינה העסקית עד הסוף.

8. בניית תדמית מותג

כל ארגון שואף להגיע גבוה מהמיקום הנוכחי שלו בשוק. מכיוון שרוב כלי הבינה העסקית משולבים עם פלטפורמות מדיה חברתית, לארגונים יש הזדמנות לאסוף נתונים בזמן אמת מלקוחות, עוקבים, לידים פוטנציאליים, לקוחות של מתחרים ועוד. שימוש בנתונים אלה לא רק יעזור בניתוח נתונים משופר, אלא גם יראה לארגונים מה הציבור חושב על העסק, וכך העבודה על בניית תדמית מותג הופכת לקלה יותר.

9. הגנה ואבטחת מידע

בינה עסקית יכולה לשמש גם ככלי להגנה על נתונים. חברות הייעוץ המובילות בתחום הבינה העסקית משתמשות בכלים עם תכונות אבטחת מידע מתקדמות. הנתונים במחסן הנתונים הינם יקרים וסודיים. כשפושעי סייבר עובדים מסביב לשעון כדי לפרוץ למערכות, אי נקיטת הצעדים הדרושים להגנה על נתונים עלולה להיות אסון עבור הארגון.

בשל כך מומלץ לכלול כלי BI כחלק מפרוטוקול האבטחה בארגון. שמרו על הנתונים מפני איומים והתקפות מקוונים בכל נקודת זמן נתונה, ספקו גישה מוגבלת לעובדים ושלבו תכונות אבטחה מרובות שיאפשרו לעובדים לסנן נתונים על סמך פרמטרים שונים.

10. צרכים משתנים של עסק מתרחב

מה שעבד עבור עסק לפני כמה שנים לא ישרת את אותן מטרות בימינו. אם העסק גדל, מצבת העובדים גדלה והמערכות התיישנו, אין ספק שנדרש להשקיע בתשתית IT ולהגר לענן. גם כאן יש פתרונות BI חדשניים, כמו מערכת Qlik Cloud, שמציעה מגוון יתרונות ושיטות עבודה שמתאימות לאופי העבודה בימינו.

11.הזדמנויות השקעה חסכוניות

אחת הסיבות העיקריות להשתמש  בשירותי בינה עסקית היא לדעת היכן להשקיע וכמה להשקיע. ארגונים תמיד מחפשים אחר דרכים לצמצם עלויות, אבל מאתגר לעשות זאת מבלי להתפשר על האיכות. כלי בינה עסקית מייצרים דוחות שעוזרים להבין את ההשקעות, ההוצאות והתשואות של הארגון, וכאשר ארגונים יכולים למצוא דרכים לחסוך כסף על ידי ניהול מלאי והימנעות מעלויות נוספות או עמלות תשלום איחור, זה יוצר מערכת פיננסית בריאה בעסק. כלי בינה עסקית מאפשרים לארגונים לזהות אזורים כאלה ולבצע את השינויים הנדרשים בתהליך העסקי שלהם.

לסיכום,

בינה עסקית יכולה לעזור לארגונים לשפץ את התהליכים העסקיים שלהם ולהמציא מערכות מתקדמות נטולות שגיאות כדי לשפר את היעילות הכוללת של העסק. אנו חיים בעולם שבו אפילו הטעויות הקטנות ביותר עלולות לגרום להפסדים רבים לארגון.

עם חברת BI  שמפתחת מערכות בינה עסקית תוכלו לקבל תובנות מעמיקות לשיפור התהליכים והשירותים של העסק. השתמש בכלי ה-BI  בחוכמה וקבלו יותר מסתם דוחות על העדפות ורכישות של לקוחות. עבדו נתונים בזמן אמת ואפשרו לתובנות מונעות נתונים לעזור בקבלת החלטות טובות יותר, אך חשוב מכך, בחרו את המערכות היעילות ביותר לעסק שלכם ולמטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם, זה הצעד הראשון והיעיל ביותר לניצול מיטבי של BI.

5 / 5. 1

תפריט נגישות