אילו ארגונים יכולים להיעזר במיוחד בפיתוח מערכות bi ולמה?

פיתוח מערכות bi - כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שאתם משקיעים במערכת בינה עסקית לארגון

כיום, חברות מייצרות כמויות עצומות של נתונים ממקורות סגורים. הנתונים הללו נשארים חסרי תועלת אלא אם כן הם מובנים כראוי ומוצגים בצורה ברורה. זו המשימה העיקרית של מפתח בינה עסקית מוסמך – לספק לעסקים תובנות ותצפית ממעוף הציפור הן על מגמות השוק והן על המצב העסקי הנוכחי שלהם. למרות שזה דורש השקעה מסוימת, בסופו של דבר פיתוח מערכות bi מוכיח את עצמו כשווה את זה.

למה אתם צריכים פיתוח מערכות bi?

פיתוח מערכות BI יכול להיות מיושם בהצלחה במגוון תחומים. לדוגמה, אם אתם רשת קמעונאית גדולה, ייתכן שיש לכם אלפי חנויות עם נתונים מפוזרים ואינכם יכולים לראות בבירור מה באמת קורה. אתם עלולים להתעלם מכך שמוצר מסוים נמכר פעם בשבעה חודשים ובכל זאת דורש מאמץ וכסף כדי להחזיקו על המדפים, או שאולי לא הצלחתם לחזות שהשמפניה הולכת להיגמר מהמלאי בקרוב – ועכשיו לקוחות לא מרוצים קונים אותה מהמתחרים שלכם. כתוצאה מכך, אתם מפסידים כסף, פשוט, כי לא היו לכם כל נתוני המלאי שנאספו והוצגו בלוח המחוונים.

בתעשיות מסוימות, עלות הטעויות גבוהה יותר מאשר בענפים אחרים. בתעופה, ניתוח חיזוי ופיתוח מערכות bi הם קריטיים כדי להראות, למשל, מכשירים מסוימים שלא עובדים טוב בתנאים מסוימים בחלקים ספציפיים של המטוס. בתחום הטלקום למשל, משתמשים במערכות בינה עסקית לצורך מעקב אחר ביצועים ורווחיות, יצירת קמפיינים שיווקיים וכדומה. מחלקת מכירות בחברה יכולה להשתמש בדוחות המערכת כדי לראות כיצד המחלקה מתפקדת, המחלקה הפיננסית יכולה באמצעותם לראות מה קורה עם מאגר הלקוחות והאם העסק מניב רווחים או לא,  ומחלקת השיווק יכולה להיעזר בדוחות האלו לטובת איסוף דאטה על לקוחות ושימוש בו ליצירת קמפיינים שיווקיים ספציפיים. כמו כן, דוחות ה-BI  משמשים למתן מידע ספציפי למוסדות מדינה שונים, כמו המשטרה לדוגמה, כפי שמוגדר בחוקי המדינה.

איזה תשתית ומומחיות נדרשים לפיתוח מערכות BI?

קודם כל, צריך לבנות מערכת אקולוגית מתוזמרת של פלטפורמות שאוספות נתונים מפוזרים ממאות מקורות כמו CRMs, תוכנות דיווח וגיליונות אלקטרוניים. כדי לאחסן נתונים אלה, יש לבנות מחסן נתונים (לאחסון נתונים שכבר מובנים) או אגם נתונים (לאחסון כמות עצומה של נתונים מובנים ובלתי מובנים כאחד, שיעבור טרנספורמציה ועיבוד נוסף במידת הצורך). ניתן לבנות אותם במקום (על ידי שכירת ארכיטקט ביג דאטה ומהנדסי ביג דאטה) או להשתמש בפתרונות כשירות שפותחו על ידי יבמ, גוגל, אמזון וכדומה.

שנית, יש להצטייד בצוות של מהנדסי ביג דאטה ומפתחי בינה עסקית מוסמכים כדי שכל הנתונים שנאספו ייבנו וימופו כראוי. למעשה, ETL (חילוץ, שינוי וטעינה) הוא תהליך הליבה של פיתוח בינה עסקית ותופס כ- 70-80% מהזמן. רק אז, מפתחי בינה עסקית יכולים להפוך את הנתונים הללו לתובנות באמצעות מערכות דיווח שונות.

חברת BI מפתחת חייבת להיות מיומנת בשימוש בכלי BI שונים, לרבות MS SQL, Oracle, MySQL Hbase, BigSQL Data Lakes,AWS Redshift ,SSIS ,SSAS , Pentaho, QlikView, Power BI , Qlik Cloud ועוד.

כיצד לבנות ולהשתמש בפתרון BI?

  • ביסוס הצרכים העסקיים של הלקוח – החברה שתבחרו כשותפה לפיתוח מערכות bi בארגון שלכם חייבת לעבוד גם עם הדרישות הזמינות וגם להיות מסוגלת לנתח את צרכי הלקוח. לכן, היא צריכה לערב לידים טכנולוגיים ואנליסטים עסקיים כדי להבין את מדדי ה-KPI העסקיים שלכם ולגבש את הדרישות ללקוח.
  • ניתוח מקורות נתונים, בניית מערכת אקולוגית מתוזמרת של פלטפורמות למיצוי נתונים ממקורות שונים, ויצירת עיצוב של מחסן נתונים או אגם נתונים – ארכיטקט ביג דאטה ומהנדסי ביג דאטה אחראים על בניית פתרונות בינה עסקית BI מקומיים או התאמה אישית ושילוב של פתרונות BI מבוססי ענן.
  • אימות תוצאות לאחר פריסת פתרון ה- BI.
  • פיתוח מערכות בינה עסקית המתמקדות בחילוץ, שינוי וטעינת תהליכים (עבור מחסן נתונים) וחילוץ, טעינה והפיכת תהליכים (עבור אגם נתונים).
  • אופטימיזציה של הביצועים של פתרונות Business Intelligence, למשל, כאשר הם מעודכנים כל שבעה ימים ולא מצליחים לספק תובנות רלוונטיות ובזמן.
  • אבטחת איכות של פתרונות bi בשלבים שונים של פיתוח Business Intelligence – מהנדסי אבטחת איכות בודקים את מה שהמפתחים בנו, כותבים מקרי בדיקה/תרחישי בדיקה ומנתחים את הנתונים לפי מכלול דרישות.
  • תמיכה ותחזוקה שוטפת של הפתרון, שיתוף פעולה עם צוותים מצד הלקוח שצריכים לבצע פעולות נוספות עם הנתונים הללו.
  • שימוש במערכות דיווח BI, כגון QlikView, Qlik Sense ו-Power BI כדי להמחיש את הנתונים.
  • הפיכת תובנות נתונים לערך עסקי.

5 / 5. 1

תפריט נגישות